Tertemiz, berrak, aziz ve azizliğin örtüsü su bile tortu bırakıyor. En süzülmüş canlılığın, ücra noktalarına kadar ulaşan oksijenin bile oksitlendirme, paslandırıcılığı vardır. Hâl böyle olunca.

••• Hangi anlamla bağlam da olur ise olsun. Evrendeki, dünyadaki etkinlikler, aktiflikler !!! Mutlak tesirleri dahillerine tabi oluculuğun tortularını-birikimlerini yaparlar ki. Bu bir hakikattir. Biliyor musunuz? Hakikatler çoğunlukla üzerlerini örterek oluşma eğiliminde olduklarından dolayı. Biz insanlar, hakikatler denilen en doğrulara ulaşamayız çünkü: Hakikate - en doğruya ulaşmak, Tanrısallık verisidir; evren de ardışık sonsuzluk, sonlanmamak olduğundan; kesin kez açıklayıcı ve sonlandırıcı bileşke unsurları asla ve asla bir araya getirilemezler.

••• İş böyle olunca da ! Biz insanların başarısı, elbette hakikatlerin üzerlerinin örtüldüklerinden bir miktar haberdar olabilmekle. Üzerlerini açabildiğimizin miktarı kadar bireysel, toplumsal......doğrulara, doğrularımıza ulaşabilmiş oluruz. İşte bunun içindir ki !!! İnsanlar arasındaki asıl fark, Donanmışlıkların yanı sıra aktif donanımlılıklarıdır. Yani, kendilerini donata bilmişlik farkıdır denilebilir.

••• İşte zannımca kendine ait gelişme-oluşum-var oluş genleşim bezenişiyle devamını sağlayan evrenin bile. Öz elliklerini içerici devamına dair; boyut kavramıyla enerjisin yoğun nedenselliklerinden dolayı kütleselleşmesinden, süreçlerin uzayıp kısalmalarından,tanımlayıcı oluşumların bileşkesellik çeşitlenişlerinden, biçimleniş belirginleşmelerine ve zamanlaşma ya mutlak dahil olunmalardan dolayı. Evren de bile, muhteşemlikler, harika - olağanüstü, büyüleyicilikler, dehşete düşüren, heyecanlandırıcı şaşkınlık uyandırıcılıklar olsa da. Mükemmellik diye en üst tortulanmayıcılığa dair bir EVET cevabı yoktur. Çünkü mükemmellikte, tamamen kusursuzluk normu olarak Tanrısallıktır

•••Evrenin ve insanın her ne kadar tortu bırakıcılığı, atıklaştırıcılığı olsa da. Tıpkı bir nehir gibi akıcıdırlar ki !! Varlıklarının- biçimlenişlerinin normal kesinliklerinin devamlarını da. Bu hareketlilikleriyle tortularını, atıklarını giderebildikleri oranlarında; sağlayıcı olurlar ki.

İşte buna bir noktada konumlarıyla merkezileş bilmelerinin egemenliği de denilebilir. Elbette yerin de bir benzetmeyle özdeşlendirdiğimiz de! Bir ülkenin genel değerliliğinin amblemi, devlet kalıbının yerinde tanımı, merkezileşişin öne çıkışı, ölçünün koruyucusu, mağduriyetlerin mücadelecisi, bağlılıkların kesinliği - kesinliklerin tanımı, ille de

bağlılıkların önemiyle, hele de iktidarlıklarla muhalefetliklerin kesin bağlılıklarını mecburi kılan ANAYASASI var ya Anayasa sı.

••• Şayet anlam kesinlikleri uğruna çeşitli nedenlerden dayı akışkanlığı zafiyete uğrayıcı tortular bağladıysa! Elbette ki, önemlilikleri net olarak tanımlanabilecek şekil de; alışkanlığını engelleyici tortular giderilici bir yapılandırılışa gidilirken. Bireylerin, toplumların, şehirlerin memnuniyetlikleriyle yasalara bağlılıklarına çok ihtiyaç duyulduğu da. Kimselere ayrıcalıklı kucaklar açılmayacağı da. Hakikat bağlamında önemlilikler tanımlanırken, hiç bir değerliliğin üzeri kapatılmayacağı da. Hakkakte en yakının

hak olduğuna ve asıl olanın asla hakkından vazgeçmeyeceği de. Dikkatlere alınmalıdır ki !!! Yeniden yapılandırılış berrak aksın.

•••Devamla takip varlığıdır hükmün hası.

İktidar, muhalefet ağlamaz elbette.

Bağnaz olmayıcı iyileştirici ilişkide.

Açık bakmak gerekir kesinliklere .

Zihniyet,siyasetle daha aktifleşicidir ki.

Anlamları hiyerarşileştirip dururlar.

Kültürellik hak, gelişme yöneliştendir.

İlle de yakınlaşma olsun isteniyorsa.

Yoğunlaştırıcı olan açıktalık gerektir.

Eğer karşı konulmak isteniyor ise.

Ya bir oyun ve ya, beklentilerdendir.

Son derece de önemlidir ki, gerçekte.

Düşünülüyor ise esas mesele diyelim.

Anlamlar üst üste yüklenseler bile.

Hiç bir şeyden faydasallık beklenmez.

Asıl - asıl bir yönetim sistemi kadar.

Çünkü mana dediğin güvenilirliktir ki.

Kim kime güveniyormuş ki zamanesi.

Doların bile en üzerinde yazılıdır inan.

Güvence için, Tanrı ya güvenilmesi.

Zor da olsa, benimsenendir şu hayat.

Yeter ki berrak aksın istenir yaşantılar.

İstemek,istemek,istemek yetmez.

Yeter ki artıkçı tortularla dolmayalım.

Öz ve öz çabamızla. ( Yavuz Yurt)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.