Tabiat bile kendince devamının istikametinde iken. Bir yerden, bir istikametten ya da rast gele bir gizemden ya da erişilemez duyuların söze, yazıya dökülerek.

Süreç, zaman ve geliş devingenliğine dair ayrıntılarla kükremeden !! Beğenemediği bir tutumla bundan başka

önü, önceliği, özü, sözü ve yazdığıyla, çizdiğiyle önü kesilemez ve sonunda yalana, yanlışa çıkarılamaz olarak !!Mevcut irade öbeklerini kendine sımsıkı bağlaya bilerek tüm mevcudiyetini dönüştürecek olan KIYAMET MUTLAKA KOPACAK TIR şeklinde dayanağı olan bir söz veya bir okuyuşu algılamış olduğun da. Ne yapardı biliyor musunuz ??? Kendince kıyameti kabullenmese bile. Gene kendince kabullenmeyişinin kararlılığını geliştirici bir nedenle medenice, manalandırılmış geçerliliklerinde nezaket

ve naiflik münasebetiyle, uygar bir aşama ya dayandırılan köklü bir yararlılığın faydasını daha çok isteyici olduğundan yana. Sahiden kararlılığın temel nitelikli manayı ihtiva edici makûl ve sağlam anlamlıkla güvenilirlikten yana kabullenişim ne den olmasın ki ?? Şeklinde demesinin vaktini kendi yararına uygulamaya çalıştığı gibi. Pratik bir ilgisizlikle kalışının özelliğini !! Yakasına asalet dikilmemişçesine

soysuzlaşmışçasına, dejenere olmuşçasına, niteliksizliklerin yanlışlıklarında boğuluculukla, iç yasalarının karanlık sığınaklarında boğulurcasına, vicdansal yönden çöküşlerini sertlik ve karşı çıkışlarındaki yırtıklarından şahsiyetlerini dökercesine. Ruhsal dağılımında kıvrılırcasına bakın işte kalıplanmış hafiflikle azıcık oluş nazariyesi bırakalım ekmek yediği sofrayı, kavununu yediği bostanı, kavurmasını yediği merayı, başağını yediği ovayı, ayranını içtiği yaylayı, gölgesinde uyuduğu kağnıyı, çiftini sürdüğü tarlayı ve gölgesinde uyuduğu kağnıyı...... ve de hepsinin toplamını !! Fıtratıyla insan olarak kendi özüne uyan davranış özünü ifade edemeyecek kadar hasislikle açık olmayıcı kinleniciliğini çok etkin bir meziyetsizce ; adeta ürettiği değil de felsefe den öğrendiği spekülatif bir kavram kararlılığındaki açık eğilimiyle. Elit olmayıcı bir eylem taşkınlığıyla. Adeta yargılarcasına kabaca bir tutarsızlık saldırısı misali bir karşıtlık çıkış ya da yorum kalıplarını kendilerine yakışık alıcılığın kipleriyle başa çalarcasına ifade eden insan gibi asla olmayıp. ÂDET USUL BİLİNCİYLE olurdu. İşte kocaman desteğine hakkıyla dayanmasını bilen TABİAT. Değil mi yani !!▪︎▪︎▪︎

.........................

Kopamaz, koparılamaz, kopulamaz hakikatten. Sonucu sorgulanmadıktan ola Anlamlandırılma olur, ancak cevap alınınca. O hal de açık kelamın kabulü vardır. Şayet meseleyi kendisine icap ettirebiliyor ise. Kabul de, mesele de ayrı, ayrı değildir; birbirini yorumlar. Yeter ki iletiler farz edilerek değil de !! Açıklana bilirliğiyle içeriği doğrulanıcı olsun. İlginçlik daha çok yerine getirici bir fiiliyattadır ki : Kural ve kaidelerine uyuculukla, yol, yordam, şekil, biçim, usûl, üslûp biliciliğini Elitleşici marifete eriştirmemenin gayretini ön planda tutucu; tefekkür usulüne bürünmesini bilici olmayı sahiplenicilikle.!! Ne kadar onca üst seviye büyüklüğüyle ötesini görücü olmasına rağmen.

Gene de tavır, niyet.... konusunda KENDİNE İKAZIN yüceliğini kavratan marifet, meziyet, hidayet geçerliliğine uzana bilmişlikle. Var oluşunun temel özelliğine de üst saygıyla gerçekten ihtiva edene dair doğru bir cevapla

buluşucu olmaz mı ?? Olur elbette

▪︎▪︎▪︎Marifet esas olsa da, erişmek için tefekkür ister. Usûl ise ifade eder. Gerçek ilim ve bilgiyle ulaşılan doğru da, mutlaka tefekkür ister ki. Marifeti uyarmak için,

yararlılığın istikametini tayin ve takip etmeye en güzeli hidayet olan ikazdır ki.

Bireylerin, toplumların, şehirlerin, ülkelerin, devletlerin, yönetimlerin için. Gözden kaçırmama, en iyi bilinene hazırlama, faaliyet geçerliliklerini değerlendirme,

titizliği sürdürerek sahiden olması gerekene odaklandırarak. Taşkınlıkları önleticiliğin faaliyet geçerliliklerini bilinç ve irtibatla önleticilikler. Hasıl olunucu beklenenlere erişe bilmede !! İdrak edebilme muhakemesiyle dalaşmayalım, bulaşmayalım gibisinden ÂDET, USUL BİLINCİYLE dir. Her bir medeniyette yandaş ya da karşıt tavırlar takınarak

kazanmak ta, kaybetmekte

▪︎▪︎▪︎▪︎Geçerlilikleri güçlü beyin faaliyet değerlendirmeleri olarak ortaya çıkan akıl, zeka, irade - zihin anlamlı algı,bilgi,

bilinç birikim ve dağılım değerlendiriciliği olan ŞUUR faaliyetlileri tamamen insanlığın girişkenliklerine güç verirken

bile ÂDET, USUL gözeticidir ki !! İşte buna

beyin ve ruh sağlığı denir.

▪︎▪︎▪︎Elbette en fazla !!! TEFEKKÜR faaliyetleri

ne hazır bulunanlarda âdet, usul daha fazla olur iken. İşte bu aktiviteyi temin edici unsurlar ise ; insana ayıt tüm geçerliliklerinin bileşkeselliğidir ki. İnsanlar için erişim kavramın da, başı çeken önceliğe itaat = İdrakle olması, var

olması, ulaşılması..... istenenler uğruna farklı faaliyet geçerliliklerinin değerlendirilmeleriyle sağlam verilerin ötesine geçebilmektir; başarılan sonucun hasıl olması. İşte bunu başara bilen bireyler, toplumlar, şehirler, ülkeler, devletler, yönetimler ;mutlaka geçerli unsurların sınır bağlantılarını bir birine bağlaya bilme biçimlerine ADET, USUL bilinciyle ifade çeşitlenmeleri denir ki !! İşte ilgi,ilişik, ilişki,bilinen ve beğenilen de buradan

çıkar.

▪︎▪︎▪︎▪︎

İllâki yanlış kurma düşleriyle. izafi bir erdemsizliğe meyledici olarak. Karşılarındaki meziyet belirleyici başarı

kategorisiyle yetenek, yeterlilik sergileye bilici manalı kişiliklere bili atfen. Kuşatmalı bir karşılık, çıkış ve yorum yaparcasına. Sen kimsin ki de. ben sana saygı göstereyim, senin gösterdiğin ip uçlarını göre biliyim, seni yazdıkların dan ilham alayım !! Vaayy bee benim gibi felsefeci, edebiyatçı, sosyalci, fenci, okutman, öğretmen, doçent, profesör .....vs. Senin gibi yaşam kiplerine tekamül edememiş, sahip olurluluğunu düşünememiş, başarı açısından bizim kadar diplomayla kapı açamamış. Sadece devran gelmiş te bir miktar başarı diye tutturmuş, hayatta hep açık vermiş ve dayanamayıp. İstemiyorum artık bende başarmak, kazanmak, yükselmek istiyorum derce sine. Hayatın soru ve sorunlarına cevap arama da geç kalacak kadar. Yaşamsal nazariyesinin toplamıyla sonradan hayata atılırcasına bir sürü duyularının yükseliş meziyetlerine tutulmaktan başka etkin getirileri olmayanların !! Farz edelim ki, gezmiş, görmüş, anlamış, incelemiş, her şeyi değerlendirmeleriyle hakkaniyetli sonuçlar çıkartarak !! Bireylere, toplumlara, şehirlere, ülkelere, devletlere hitap edebilici olmasını hiç saptırma dan. Her bir haliyle şahane Asıl ve Asil

Bir Yönetim sistemi olmadığında !!!

Mutlaka ve mutlaka, gene mutlaka.

Sosyo, ekonomik, siyasi, kültürel sorunlar

hüküm vererek. Nice kerametsizlikle dolu içeriksizliklerin alıp yürümesiyle. Kimsenin kimseye halini söyleyemeyeceği ve kimsenin kimseden yardım ve destek alamayacağı kadar. Herkesin perişanlığı sürekli gelecekleri olur ki !!

İşte bu insanlığın perişanlıkları bakımın dan vücut kimyalarıyla devamları olur.

Dercesine düşünüş anlam ve alanlarının

etkin tesirini en içten samimiyetle dile ve

yazıya getire bilenlere bile !! ÂDET,USÜL

BİLİNCİYLE yaklaşımları olmayan.

Bu insanlara bol diplomalar diyorum.

▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎

Bağlar yasalar, yönelir çabalar, çabalar

Bakmaz gözünün yaşına be kardeş !!

İnsan insanı bozuklukla harcar, harcar.

Anlaşılma hayat, anlayan doğru değilse.

Yeterli olamaz diploma, yeri hep gelir !!

İnsanın kredisini yetiştire bilmişliğinin.

Madem insanız, anlayalım ilişkilerimizi.

Huyu ve karakteri canıdır varlığın.

Tükenmez varlığı, kendi kendini kılmak.

Sahiden değerlidir tanımın en özetlenişi.

Kişi ister ki ilgi de yanlış olmasın be !!

Sorgulayıp yorumlaya bilirsin elbette.

Her şeyden kuşku duyulur, şayet tam

olarak anlamlandıra bilmez isen , çünkü.

Doğrudur düşünüldüğü zaman algısıyla.

ÂDET, USÜL BILINCIYLE(Yavuz Yurt).

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.